neděle 5. března 2017

Benátky 2016 - Pufstravels dovolená #1 aneb dovolená v Evropě za 7000,-

O Benátkách se říká, že je to město zamilovaných. My v nich viděli skvělé spojení kultury a relaxace u moře, možnost poprvé letět a zopakovat si skvělou Itálii. Protože místo, kde existují pizza a špagety na prvních příčkách jídelního žebříčku, tam je vždycky perfektně.
Vyrazili jsme si na pouhých 5 dní; sice letecky, ovšem pouze s batohem a sto eurovkou v kapse. Ubytování jsme si našli v pohostinné Margheře, která byla 10km od Benátek, v luxusním campu "Camping village Jolly". Šlo o skvělou
                               Slavné náměstí S. Marco
                                                                      dovolenou perfektní zkušenost, plno zážitků a     odstartovala naše velké cestovatelské tužby. Kalkulaci, podrobnosti a malé přiblížení ve videu najdete po rozkliknutí celého článku.
Šlo trochu o dovolenou "na blind". Sice jsme věděli kdy a kam, ale poměrně dost jsme v některých věcech riskovali.
Za 1) letěli jsme společností o které ani jeden z nás nikdy předtím neslyšel.
Za 2) rezervaci do campu jsme dělali přes specializovaný webový portál, z kterého nám potvrzení přišlo, ovšem nepřišlo z hotelu, takže jsme teprve pár týdnů před odletem dostali upozornění, že  naši rezervaci mají v systému.
Za 3) přílet měl být v 23.15 a my museli stihnout poslendí autobus do Margherry - cena za taxík byla na každém webu uvedena velmi odlišná.
Za 4) Měli jsme camp 10km od Benátek a nevěděli jsme tak, jak se do nich vlastně můžeme dostat.
Za 5) zpáteční let byl v 11.50 a my mohli být na letišti nejdříve v 10.30.
Uznáte, že tato situace byla poměrně stresující, nakonec se ale vše vyřešilo. Rezervaci jsme si ověřili, Volotea letěla, odletěla a nebyl s ní problém, autobus jsme sice nestihli, ale taxík nás dovezl za předpočítaných 50€, z campu nám jezdil minimálně jednou za hodinu autobus přímo do Benátek a zpáteční let jsme taktéž stihli.

V dovolené jsme propojili relax s poznáváním, tudíž jsme během prvního dne zvládli projít celé město a zastavili se v několika kostelech a chrámech, druhý den jsme se koupali u bazénu a pak si prošli malebnou Margherru. Třetí den patřil pláži, protože Denča do té doby nikdy nebyla u moře (a také nikdy neletěla, pozn. red.).

KALKULACE:
2x zpáteční letenka PRG-VCE: 5000,-
ubytování pro dva na 4 noci: 3600,-
kapecné (pro jednoho) 100€: 2600,-
CELKEM 2500,- +1800,- + 2600,- = 6900,-

Letenky jsme rezervovali přes Pelikána, hledali jsme je metodou pokus-omyl. Volotea je nejprve nabízela za 1600,-/os., zp., těsně nám je ale někdo vyfoukl a další den již byly za 2500,- a cena rostla jenom nahoru. Proto radíme: nečekejte.
Ubytování jsme rezervovali z Hotels.com a ačkoliv šlo o "pouhý" camp, bylo to tam nádherné, s výbornou restaurací, bazénem a mini obchůdkem, kde se daly sehnat jak potraviny, tak i opalovací krémy, sluneční brýle a suvenýry. Personál byl víc než milý a ochotný.
Celkově tedy spokojenost veliká a cena pohádková. Když si vezmete, že "holé vycestování", tedy doprava a ubytování, vyšlo na 4300,-, tak za tuto cenu si dovolenou jen tak neseženete.

Malý report můžete shlédnout zde: